Rubriky
Nezařazené

Rachel Weisz

Ve filmu na sebe poprvé výrazně upozornila úlohou newyorské šperkařky Mirandy Foxové, jedné z hostů na toskánské venkovské usedlosti, v komorním psychologickém dramatu Svůdná krása.

Již od středoškolských studií pracovala jako modelka. Během studií angličtiny na Cambridge University založila se spolužáky divadelní soubor Talking Tonques, který uvedl hru Nevilla Southalla Washbag (v režii přítele, studenta Davida Farra, nyní uměleckého ředitele divadla The Gate Theatre) na Edinburghském festivalu, kde získala ocenění The Gurdian Student Drama Award. To způsobilo, že kvůli profesionální herecké kariéře přesídlila do Londýna.

Od poloviny 90. let se prosadila v Hollywoodu, kde se uvedla hlavní ženskou rolí doktorky Sinclairové v akčním snímku Å?etězová reakce (Chain Reaction, režie Andrew Davis, 1996) vedle Keanu Reevese a Morgana Freemana.
Dále pokračovala filmy Zrozeni z moře (Swept from the Sea, režie Beeban Kidron, 1997), Armáda v sukních (The Land Girls, režie David Leland, 1998), za vedlejší roli nevěrné manželky Grety v epickém příběhu tří generací evropské židovské rodiny Sluneční jas (Sunshine, režie István Szabó, 1999) byla nominována na kanadskou výroční cenu Genie, Mumie (The Mummy, režie Stephen Sommers, 1999) a Mumie se vrací (The Mummy Returns, režie Stephen Sommers, 2001), Nepřítel před branami (Enemy at the Gates, Jean-Jacques Annaud, 2001) po boku Jude Lawa a Josepha Fiennese, Jak na věc (About a Boy, režie Chris a Paul Weitz, 2002) s Hughem Grantem, Chladnokrevně (Confidence, režie James Foley, 2003), Sexuální rekonstrukce (The Shape of Things, režie Neil LaBute, 2003) nebo Constantine (režie Francis Lawrence, 2005) s Keanu Reevesem.